Πέραν του Μνημείου: Αρχαιολογικά Γυμνάσματα

Τι σχέση έχει η τοιχογραφία των «Ladies in Blue» της Κνωσού με τον Klimt;

Τι συναισθήματα μας προκαλεί ο μύθος του Μινώταυρου;

Τι σχέση έχει η Κνωσός με το τι σήμερα θεωρείται «Ευρώπη»;

Υπάρχει σχέση μεταξύ της αρχαιολογίας και του παιχνιδιού;

Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που θέτει το εργαστήριο αυτό, όπου - ενώνοντας προσεγγίσεις καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές με το gaming - αλλάζουμε «θέση» και από επισκέπτες σε ένα μνημείο γινόμαστε συμμετέχοντες.Μέσω του εργαστήριου οι συμμετέχοντες εισέρχονται σε ένα installation με παιχνίδια, ψηφιακά και μη, για την Κνωσό. Μέρος του εργαστηρίου είναι και η περιήγηση σε ψηφιακή αναπαράσταση της Κνωσού, μια ερμηνεία της αναδόμησης με βάση τα σχέδια του Evans.

Το εργαστήριο εξερευνά τις δυνατότητες οπτικοακουστικών μέσων για μια προσέγγιση που ενώνει θεωρία με πράξη, εκπαίδευση με δημιουργικότητα, προσωπικό με συλλογικό προβληματισμό.

Βασικό σημείο του εργαστηρίου αποτελεί η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων για τα ίδια τα παιχνίδια, για εναλλακτικούς τρόπους «πρόσβασης» και «εισόδου» σε ένα μνημείο, καθώς και προσεγγίσεων στο πως βιώνεται το παρελθόν εντός και εκτός αρχαιολογικών χώρων.

Τα ψηφιακά παιχνίδια έχουν δημιουργηθεί ερευνητικά από το τμήμα Μέσων Καινοτομίας Τέχνης του ISL στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος. Το εργαστήριο αυτό λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο των Αρχαιολογικών Διαλόγων 2015 και είναι η πρώτη δημόσια παρουσίαση του project in-progress.

Συντονισμός: Χριστίνα Θωμοπούλου

Υλικό για λήψη: 
ΣυνημμένοΜέγεθος
PDF icon Workshop Brochure 20153.71 MB